OTCF S.A. z nową siedzibą w The Park Kraków

Właściciel marki 4F – firma OTCF S.A. w styczniu br. wprowadziła się do najnowszego biurowca B1 w krakowskim projekcie realizowanym przez White Star Real Estate i Cain International – The Park Kraków. Tym samym spółka skonsolidowała swoje dotychczasowe biura w Krakowie i Wieliczce i oficjalnie przeniosła główną siedzibę na ulicę Saską 25C w Krakowie. Właściciel największej polskiej marki sportowej objął w sumie ponad 8,2 tys. mkw. powierzchni, zajmując 4 spośród 6 pięter dostępnych w budynku. Za aranżację wnętrz nowego biura OTCF odpowiadała pracownia Trzop Architekci. 

Spółka OTCF S.A. jest jednym z największych pracodawców w Małopolsce. Specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży odzieży sportowej, obuwia oraz akcesoriów, dedykowanych profesjonalnym sportowcom i amatorom. Wiodącą marką w portfolio firmy jest 4F – marka obecna w 47 krajach świata, której ambasadorami są m.in. Anna i Robert Lewandowscy. Od ponad 10 lat 4F jest sponsorem polskiej kadry olimpijskiej i paraolimpijskiej oraz kilku europejskich Komitetów Olimpijskich. OTCF rozwija także własną linię żywności funkcjonalnej i suplementów diety 4F Fuel, marki 4F Junior i Outhorn, sieć multibrandowych sklepów sportowych SportStyleStory oraz restaurację ze zdrową żywnością 4F Spot. Jest wyłącznym dystrybutorem Under Armour na polskim rynku, a od 2020 r. prowadzi Fundację 4F Pomaga.   

- Konsolidacja dwóch największych biur OTCF – dotychczasowej siedziby w Wieliczce oraz oddziału w Krakowie – to kluczowy krok w rozwoju naszej spółki. Na czterech piętrach kompleksu The Park Kraków mieszczą się m.in. funkcjonalne przestrzenie do pracy i spotkań, nowoczesne laboratorium działu jakości, showroom wszystkich naszych marek, wzorcownie działów projektowania odzieży i obuwia, studio fotograficzne czy szwalnia. Dogodne położenie kompleksu w pobliżu środków komunikacji miejskiej, ścieżek rowerowych i z wygodnym dojazdem samochodowym z Wieliczki, gdzie mieściła się nasza dotychczasowa siedziba, były dla nas dodatkowym atutem przy wyborze nowej lokalizacji. Tym samym rozpoczynamy nowy rozdział w historii firmy podkreśla Igor Klaja, Prezes OTCF S.A. 

- Z racji profilu jaki prezentuje spółka OTCF, specjalizująca się w tworzeniu i produkcji odzieży sportowej dla zawodowców i amatorów, główną inspiracją do stworzenia koncepcji wnętrza dla siedziby firmy nie mogło być nic innego jak największa sportowa impreza świata, czyli Igrzyska Olimpijskie. Kolorystyka dominująca w projekcie wykorzystuje 5 kolorów z kół olimpijskich. Jako element spójny wykorzystaliśmy kolor czarny, w połączeniu na każdym z 4 pięter z kolejnymi kolorami: zielonym, czerwonym, niebieskim i żółtym. Wybrany kolor piętra pojawia się w formie delikatnych akcentów między innymi w profilach aluminiowych ścian szklanych czy też w pasach imitujących bieżnię na posadzkach w głównych ciągach komunikacyjnych biura. Charakterystyczną i wyróżniającą się część stanowi showroom do prezentacji wszystkich nowych kolekcji 4F i pozostałych marek z portfolio firmy. Płaszczyzny pomieszczenia mają stanowić neutralne tło dla wyeksponowania produktów, stąd całość wnętrza zaprojektowano w kolorze białym. Duża ilość zieleni zawieszonej w specjalnych konstrukcjach pod sufitem nawiązuje do zielonego charakteru i zrównoważonego rozwoju, który stanowi istotny element w polityce firmy. Swobodne stanowiska pracy zbudowane w przestrzeni w Agile’owym modelu pracy łączy elastyczna przestrzeń stref wspólnych do nieformalnych i formalnych spotkań, która stanowi doskonałą bazę dla hybrydowego modelu pracy. Sercem biura i elementem łączącym wszystkie piętra jest wewnętrzna klatka schodowa, zwieńczona na ostatniej kondygnacji dużą kantyną, która jest doskonałym miejscem do integracji wszystkich zespołów i sprzyja kreatywnemu myśleniu oraz tworzeniu nowych sportowych, zwycięskich pomysłów wskazują Katarzyna Chmurzyńska-Mazur, Senior Architekt oraz Bartosz Trzop, CEO/Architekt z pracowni Trzop Architekci.  

Spółka OTCF S.A. w nowej siedzibie ma do dyspozycji aż 4 tarasy. Wśród nich dwa o powierzchni 150 mkw., z widokiem na pobliski Zalew Bagry, oddalony zaledwie o 6 minut spacerem od kompleksu oraz dwa wychodzące na zielony dziedziniec. Na drugim piętrze budynku firma otworzyła nowoczesny showroom, gdzie prezentowane są kolekcje produktowe wszystkich marek z jej portfolio: 4F, 4F Junior, 4F Fuel, Outhorn, a także Under Armour, której OTCF jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce. 

- Rozpoczęcie współpracy z tak rozpoznawalną marką potwierdza, że nasz koncept tworzenia funkcjonalnych i ponadczasowych projektów biurowych spełnia potrzeby wymagających najemców i jednocześnie jest dowodem na to, jak przyjazna najemcom jest nasza inwestycja w Krakowie. Mamy głęboką nadzieję, że to nowoczesne i iście olimpijskie wnętrze przełoży się na kolejne sukcesy OTCF na światowej arenie mówi Bartosz Prytuła, Managing Partner w White Star Real Estate.  

Najemcom The Park Kraków została udostępniona aplikacja mobilna umożliwiająca m.in. dostęp do budynku i na powierzchnię biurową za pomocą smartfona, zapraszanie gości do biura, dynamiczne zarządzanie miejscami parkingowymi czy rezerwację sal i biurek. Zapewniony jest także łatwy dostęp do garażu podziemnego dzięki kamerom z funkcją rozpoznawania tablic rejestracyjnych, dostępne są również stacje do ładowania aut elektrycznych.  

W budynku B1 przewidziano uruchomienie kluczowych udogodnień: siłowni, sklepu spożywczego oraz restauracji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami deweloper przygotował na terenie inwestycji rozbudowaną infrastrukturę dla rowerzystów (szatnie, prysznice i stojaki na rowery), która będzie wspierać pracowników przyjeżdżających do The Park Kraków w wyborze tego ekologicznego środka transportu i korzystania z licznych ścieżek rowerowych istniejących w pobliżu projektu. 

 

O projekcie: 

The Park Kraków będzie docelowo liczył 8 budynków biurowych, w których dostępne będzie ok. 100 tys. m2, wysokiej jakości powierzchni najmu. Cały kompleks The Park Kraków został zaprojektowany zgodnie z zasadami biophilic design, co jak potwierdzają badania, wspiera produktywność, kreatywność i wpływa na dobre samopoczucie osób pracujących w takim otoczeniu. W projekcie przewidziane są także liczne rozwiązania ekologiczne. Na dachach są zainstalowane panele fotowoltaiczne, zwiększające udział zielonej energii w projekcie, a w budynkach wdrożony jest system optymalizacji zużycia wody, gdzie woda deszczowa wykorzystywana jest do podlewania zieleni.W zewnętrznych strefach spotkań i relaksu przewidziane są fontanny wody pitnej, które pozwolą na ograniczenie zużycia plastiku. Inwestycja jest certyfikowana w systemie BREEAM.

Galeria zdjęć:

Do góry