OTCF patronem książki Szymona Opryszka

„Woda. Historia pewnego porwania” to najnowsza książka Szymona Opryszka, która swoją premierę miała 18 maja w warszawskim 4F SPOT. Reportaż porusza temat światowego kryzysu wodnego. Patronem książki jest spółka OTCF S.A. Projekt jest częścią strategii 4F Change. Spotkanie poprowadził Michał Żakowski.

18 maja w Warszawie odbyło się spotkanie autorskie z Szymonem Opryszkiem, laureatem konkursu reporterskiego Wydawnictwa Poznańskiego oraz zdobywcą prestiżowej nagrody "Pióro Nadziei" Amnesty International. Wydarzenie poświęcone było premierze jego najnowszej książki "Woda. Historia pewnego porwania", która porusza jeden z najbardziej palących tematów współczesności – światowy kryzys wodny. "Woda. Historia pewnego porwania” to dziennikarskie śledztwo na temat porwania strażnika motyli monarchicznych z Meksyku. Podążając za tą historią autor odkrywa kolejne wątki związane z wodą: uprawy awokado, kopalnie, przemysł, czy nawet świat danych - wszelkiego rodzaju zawłaszczania wody. Autor analizuje temat kryzysu wodnego przedstawiając niezwykłe historie i świadectwa ludzi z różnych stron świata. Rozmowę z autorem poprowadził Michał Żakowski, dziennikarz Radia357 i autor audycji "Na dachu świata". Patronem jest Radio 357, a Partnerem - Wydawnictwo Poznańskie - wydawca książki "Woda. Historia pewnego porwania". 

– Cieszę się, że mogę być Changemakerem i częścią projektu 4F Change. Dzięki wsparciu marki 4F miałem możliwość pojechać do Iraku, co wzbogaciło historię opowiedzianą w książce. Zarówno działania biznesowe jak i edukacyjne, a najlepiej w połączeniu, mogą przynieść najlepsze efekty na polu walki z kryzysem wodnym. Chciałbym, aby książka zachęciła ludzi choćby do małych zmian. Od nich zaczyna się rewolucja – mówi Szymon Opryszek, autor książki „Woda. Historia pewnego porwania”. 

4F Change 

Patronat nad książką „Woda. Historia pewnego porwania” Szymona Opryszka to część strategii środowiskowej 4F Change, którą spółka OTCF wdraża od stycznia 2022 r. U jej podstaw leży dążenie do ograniczenia wpływu branży tekstylnej i odzieżowej na środowisko. Marka 4F edukuje na temat kwestii związanych z wodą organizując m.in. akcje sprzątania rzek z Operacją Czysta Rzeka lub prowadząc cykle webinarów dla pracowników – „Change Week” obejmujących wykłady i warsztaty o tematyce ekologicznej, m.in. spotkanie z Szymonem Opryszkiem. 

 – Szymon w swojej książce opowiada historie ludzi, którzy są dotknięci kryzysem wodnym i postanawiają coś zmienić. W naszej strategii 4F Change, to właśnie zmiana jest siłą napędową naszych działań. Ta książka nie tylko zwiększa naszą świadomość na ten temat, ale też pokazuje, że choć zmiana nie jest łatwa, to jest możliwa, a za każdą z nich stoją prawdziwi ludzie, po prostu Changemakerzy” – mówi Przemysław Feliga, ESG Project Manager.

Książka „Woda. Historia pewnego porwania” Szymona Opryszka jest już dostępna w sprzedaży w wybranych księgarniach, online oraz w 4F SPOT w Warszawie.

Więcej informacji o strategii 4F Change można znaleźć na 4fchange.com oraz na Instagramie.

Galeria zdjęć:

Pliki do pobrania:

Do góry