Działy wsparcia odpowiedzialne są za działania usprawniające funkcjonowanie firmy. Należą do nich:
- Dział Wsparcia Sprzedaży Detalicznej
- Dział Planowania
- Dział Personalny, Kadr i Płac
- Dział IT
- Dział Administracji
- Dział Finansowo – Księgowy
- Dział Prawny
- Dział Obrotu Towarowego
- Dział Inwestycji i rozwoju sieci
- Dział Marketingu 4F
- Dział Marketingu Outhorn
- Dział Marketingu Sportowego
- Dział PR i komunikacji korporacyjnej
- Dział PMO / Biuro zarządzania projektami
- Dział Logistyki
- Dział VM
- Dział 4Faces
Dział Wsparcia Sprzedaży Detalicznej odpowiada za wdrażanie i utrzymywanie wysokich standardów funkcjonowania sieci punktów sprzedaży detalicznej. Zajmuje się m.in. tworzeniem właściwych procedur oraz bieżącą kontrolą ich stosowania, podejmuje działania wspierające sprzedaż w oparciu o analizę danych i wskaźników (konkursy, akcje promocyjne), odpowiada za inwentaryzacje, bezpośrednio współpracuje z Kierownikami regionalnymi i Działem VM.
Dział Planowania przygotowuje plany zakupowe na nadchodzące sezony sprzedażowe. Odpowiada m.in. za przygotowanie budżetu zakupowego dla każdego kanału sprzedaży oraz planu dostaw do sklepów i magazynów. Tworzy również raporty dotyczące realizacji planów, zamówień oraz raporty z dostawami na magazyn i poziomem reklamacji.
Dział Personalny wspiera proces rozwoju organizacji i jej pracowników. Odpowiada za politykę personalną firmy, dba o właściwy dobór i rekrutację personelu, stronę formalną związaną z zatrudnianiem, wspiera rozwój kompetencji pracowników poprzez organizację szkoleń, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Do jego obowiązków należy także budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz, dostarczanie świadczeń motywacyjnych oraz organizacja wydarzeń integracyjnych.
Dział IT dba o utrzymanie infrastruktury IT oraz odpowiada za wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w firmie. Zapewnienia także stałe wsparcie w obszarze IT dla pracowników firmy w centrali oraz centrum logistycznym, a także wspiera sieć sklepów w zakresie obsługi systemu sprzedażowego. Odpowiada również za tworzenie dedykowanego oprogramowania oraz administrację systemów IT.
Dział Administracji odpowiada za wszelkie działania administracyjno-organizacyjne związane z funkcjonowaniem firmy, m.in. prowadzenie recepcji, podróże służbowe, zarządzanie flotą samochodową oraz poszukiwanie i aranżację biur i magazynów firmy.
Dział Księgowości odpowiada za obsługę firmy pod kątem przepisów rachunkowych i podatkowych oraz koordynowanie rozliczeń z pracownikami i kontrahentami.
Dział Prawny wspiera wszystkie działy w firmie w zakresie rozwiązywania zagadnień prawnych, a także wdraża procedury usprawniające wykonywanie przez firmę obowiązków prawnych.
Dział Obrotu Towarowego zajmuje się odpowiednim rozdysponowaniem towaru znajdującego się w magazynie na punkty sieci detalicznej oraz sieci stoisk hurtowych poprzez analizę wskaźników rotacji towaru. Zajmuje się szeroko pojętą opieką nad wszystkimi punktami w sieci 4F, 4Faces oraz stoiskami hurtowymi Outhorn, współpracuje z innymi działami, głównie planowania, logistyki i handlowym, aktywnie uczestnicząc w łańcuchu dostaw.
Dział Inwestycji i Rozwoju zajmuje się procesem pozyskania nowych powierzchni handlowych, projektowaniem i tworzeniem koncepcji nowych sklepów oraz bieżącą obsługą serwisową sieci sklepów w Polsce i zagranicą.
Dział Marketingu 4F dba o spójność wszelkich działań wizerunkowych realizowanych we wszystkich kanałach komunikacji, w ramach zintegrowanego podejścia 360 stopni. Priorytetem jest budowanie i nieustanne wzmacnianie wizerunku marki 4F w Polsce oraz za granicą, jak również wsparcie marki 4Faces.
Wśród prowadzonych przez dział marketingu aktywności znajdują się kampanie reklamowe, działania promocyjne, sesje fotograficzne oraz produkcje video, eventy i współpraca z liderami opinii.
Dział marketingu tworzy także witryny sklepowe, wszelkie materiały reklamowe, treści do e-commerce. Odpowiada za komunikację w social mediach marki 4F, aktywnie tworzy także treści do celów e-commerce oraz innego wsparcia komunikacji marki w internecie.
Dział Marketingu Outhorn wspiera komunikację marketingową najstarszej marki w portfolio OTCF, nieustannie doskonaląc narzędzia marketing-mix. Dba o produkt w zakresie designu i funkcjonalności oraz optymalnej względem konkurencji ceny. Przede wszystkim jednak planuje długofalowe działania promocyjne, których celem podstawowym jest silna rewitalizacja marki w obszarze wizerunku oraz komunikacji. Rok 2016 to czas rebrandingu marki Outhorn i tym samym szeregu działań budujących świadomość jej nowych odbiorców.
Dział Marketingu Sportowego odpowiada za kompleksową realizację projektów sponsoringowych w obszarze sportu. Dział współpracuje blisko ze sportowcami-ambasadorami marki, związkami sportowymi oraz komitetami olimpijskimi, zapewniając odzież i akcesoria, oraz organizując sesje zdjęciowe, spotkania z fanami, eventy.
Dział PR i komunikacji korporacyjnej wspiera komunikacyjnie cele biznesowe firmy. Odpowiada za komunikacje zewnętrzną, w szczególności budowanie wizerunku spółki i zarządu, kontakty z mediami i szeroko pojętym otoczeniem, komunikację kryzysową w Polsce i na rynkach zagranicznych. W zakresie obowiązków ma także działania komunikacji wewnętrznej, współtworzenia marki pracodawcy oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.
Dział PMO - Biuro Projektów w spółce OTCF wspiera inicjatywy kluczowe z punktu widzenia strategicznego rozwoju spółki. Jest miejscem, które pozwala na bardzo dobre poznanie organizacji i współpracę ze wszystkimi jej działami. Prowadzi i wspiera projekty z różnych dziedzin, koordynuje prace różnych działów, dbając przede wszystkim o efektywną i skuteczną realizację celów biznesowych.
Dział Logistyki - Właściwe miejsce i odpowiedni czas. Na tym koncentruje się Dział Logistyki planując realizację, kompletując zamówienia i organizując transport do klientów. Dystrybuuje towar dla siedmiu kanałów sprzedaży do wielu krajów europejskich i pozaeuropejskich. Stale poszukuje nowych rozwiązań, które pozwolą udoskonalić łańcuch dostaw.
Dział VM
Zadaniem Działu Visual Merchandising jest tworzenie komfortowego miejsca zakupowego dla klientów 4F. Kolekcje, które troskliwie przygotowują projektanci z Działu Produktowego w kolejnym etapie przekazywane są właśnie w ręce specjalistów z tego działu. Głównym zadaniem Działu VM jest wyeksponowanie produktów w sposób zachęcający do zakupu.
Dział VM składa się z dwóch zespołów:
Projektantów ekspozycji, którzy tworzą koncepcje ekspozycji produktów, standardów VM, a także współpracują z działem projektowym, inwestycji, marketingu i handlowym w celu kreowania środowiska sklepowego, tak aby produkty prezentowały się jak najlepiej.
Regionalni Visual Merchandiserzy koordynują i dbają o właściwą ekspozycję ubrań i produktów, szkolą dekoratorów salonów 4F, współpracują z Projektantami Ekspozycji, a także wspierają i ściśle współpracują z Regionalnymi Kierownikami Sprzedaży w zakresie realizacji instrukcji i standardów VM w sklepach.
Dział 4Faces odpowiada za rozwój sieci sprzedaży sklepów multibrandowych 4Faces począwszy od budowania strategii marki, poprzez wybór asortymentu dostępnego w sklepach oraz ich wsparcie marketingowe, komunikacje z klientem, aż po sprzedaż do finalnego odbiorcy. Dział ten tworzą Product Managerowie, Kupcy, Brand Manager, Grafik oraz Dział Sprzedaży.